فناوری

همه چیز درباره دنیای فناوری

فناوری

همه چیز درباره دنیای فناوری

کلمات کلیدی

10 نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل

سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸ ق.ظ

 آیا روشی برای افزایش طول عمر باطری گوشی موبایل وجود دارد ؟ چگونه می توان از حداکثر ظرفیت باتری گوشی استفاده کنیم؟

افزایش عمر باتری

روش های افزایش طول عمر باطری گوشی موبایل

دلایل زیادی برای کاهش طول عمر باتری وجود دارد. اما ما در اینجا فقط به راههای افزایش طول عمر باتری می پردازیم و سریعا به اصل مطلب می رویم.

۱- GPS، wifi و دیتای موبایل خود را خاموش نگه دارید.

طول عمر باطری

هنگامی که شما به این موارد احتیاج ندارید آنها را خاموش کرده و تنها در زمان نیاز آنها را روشن کنید.

 

2- انیمیشن های سیستم را خاموش کنید.

این گزینه که در بخش تنظیمات و در منوی Battery & Performance وجود دارد باعث می شود شما بتوانید انیمیشن های رابط کاربری را خاموش و یا روشن کنید. خاموش شدن این گزینه باعث می شود پردازنده گرافیکی شما کمتر مورد استفاده قرار بگیرد و همین مسئله موجب کاهش مصرف باتری و افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل  شما می شود.

3- تنظیم روشنایی

افزایش کارایی باتری گوشی

بجای اینکه روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را بصورت دستی در بالاترین میزان قرار دهید یا بصورت دستی با توجه به نور محیط میزان نور صفحه را تغییر دهید و یا اینکه از حالت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش استفاده کنید. این نکته را بیاد داشته باشید که بیشترین مصرف باتری گوشی مربوط به صفحه نمایش می باشد و هرچه میزان این روشنایی بیشتر باشد مصرف باتری گوشی نیز بیشتر می شود بنابراین سعی کنید میزان روشنایی صفحه نمایش را همیشه در متعادلترین حالت نگه بدارید تا باعث افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل شود.

4- ویبره گوشی و کیبورد را قطع کنید.

افزایش طول عمر باطری گوشی موبایل

از منوی تنظیمات به بخش Sound & vibration – Vibrate – Vibrate on touch رفته و سیستم ویبره را خاموش کنید. این ویبره بعنوان یک بازخورد بعد از لمس صفحه نمایش ایجاد می شود. خاموش کردن آن باعث می شود باتری گوشی شما کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین بخوانید: روش های افزایش کارایی باتری گوشی شیائومی

5- تنظیمات آپدیت play store

بطور خودکار google play در هنگام اتصال به شبکه wifi شروع به بروزرسانی برنامه های شما می کند که باعث مصرف حجم اینترنت و همچنین باتری در هنگام اتصال به wifi میشود. پیشنهاد ما به شما این است که با رفتن به مسیر Playstore – Settings – Auto-update apps این بروزرسانی را بر روی حالت دستی قرار داده تا تنها در هنگامی که نیاز دارید اپلیکیشن های شما آپدیت شود.

 

6- اشتراک گذاری موقعیت خود را بر روی حالت Battery Saving قرار دهید.

برای کنترل این مورد شما می توانید از مسیر Settings – Additional settings – Privacy – location استفاده کنید.

این مسئله چگونه بر روی برنامه های من تأثیر می گذارد ؟

در ابتدا باید گفت که استفاده از سنسور GPS مصرف باتری را بسیار بالا می برد. در برنامه هائی که احتیاج به موقعیت دقیق شما ندارد مانند نقشه گوشی برای شناسایی موقعیت شما از شبکه wifi و همچنین شبکه سیمکارتتان استفاده می کند و هنگامی که شما به موقعیت دقیق خود احتیاج دارید می توانید بطور دستی GPS گوشی خود را روشن کنید.

همچنین بخوانید: بهترین گوشی های 2020 از نظر باتری

7- قابلیت بررسی همیشگی wifi را خاموش کنید.

افزایش عملکرد باتری گوشی موبایل

این قابلیت که در مسیر Settings – Wi-Fi – advanced موجود می باشد بهتر است که خاموش شود تا باعث افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل شود . روشن نگه داشتن این قابلیت باعث می شود که سرویس های گوگل و سایر اپلیکیشن ها حتی با وجود خاموش بودن wifi گوشی به دنبال شبکه بگردند.

 

8- صرفه جویی در باتری

شما با رفتن به مسیر security app – battery – battery saver – ON و فعال کردن این قابلیت تمامی فعالیت ها، پردازش ها و همگامسازی هایی را که بصورت پسزمینه در حال انجام می باشد را نظارت کنید. حالت صرفه جویی در باتری در هنگامی که میزان شارژ باتری گوشی شما بر روی ۶۰ درصد و یا ۱۰۰ درصد قرار می گیرد بطور خودکار غیرفعال می شود. و این قابلیت بر این اساس خود را فعال و غیرفعال می کند. هنگامی که شما از حالت ذخیره سازی باتری استفاده می کنید رنگ نوار نمایش باتری شما نارنجی رنگ می شود. همچنین شما می توانید برای استفاده از این ویژگی برنامه ریزی شخصی خود را داشته باشید.

همچنین بخوانید: روش های افزایش کارایی باتری گوشی های شیائومی

9- قابلیت صرفه جویی باتری در اپلیکیشن ها

قابلیت ذخیره سازی در اپلیکیشن ها به نوعی مکمل مورد بالایی می باشد. این قابلیت با بررسی برنامه هایی که در پسزمینه در حال اجرا می باشند بطور هوشمند موارد مهم را تشخیص داده و سایر موارد را نیز می بندد و اجازه فعالیت در پسزمینه را نمی دهد. همچنین شما می توانید بصورت دستی یک برنامه را در لیست اپلیکیشن های مهم قرار دهید.
این قابلیت دارای ۴ گزینه مختلف می باشد که شما می توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این قابلیت ۲ گزینه مورد توجه قرار گرفته است.
۱- هنگامی که صفحه نمایش گوشی خاموش است و CPU در کمترین حالت فعالیت خود می باشد.
۲- برنامه هایی که احتیاج به شروع خودکار دارند.

نکته :
۱- اگر شما از قابلیت clear cache after lock-in استفاده می کنید برنامه هایی که دارای شروع خودکار نمی باشند بطور خودکار از لیست برنامه های درحال اجرا در پس زمینه فوراً پاک می شوند.
۲- برنامه هایی که دارای شروع خودکار نمی باشند در زمانی که شما با آنها کار می کنید اگر صفحه نمایش گوشی خاموش شود اتصال اینترنت برنامه قطع می شود و برای اتصال مجدد باید یکبار برنامه را ببندید.

گزینه های قابلیت :
۱- MIUI Battery Saver ( توصیه شده )
این گزینه بطور پیشفرض انتخاب شده است و بطور انتخابی فعالیت ها و سرویس های یک اپلیکیشن خاص را فعال نگه می دارد. برای مثال در مورد اپلیکشن تلگرام این گزینه باعث می شود که سیستم نوتیفیکیشن تلگرام فعال بماند در حالیکه خود اپلیکیشن بسته شده است.

۲- No Restrictions
انتخاب این گزینه باعث می شود که اپلیکیشن های شما هیچگونه محدودیتی را درمورد مصرف باتری نداشته باشند. اگر شما بعد از فعال کردن قابلیت ذخیره سازی باتری متوجه شوید که برنامه های شما ( موزیک پلیرها، پیام رسانها و … ) در زمانی که شما صفحه نمایش گوشی را خاموش می کنید درست کار نمی کنند می توانید از این گزینه استفاده کنید.

۳- Restrict Background Apps
برنامه ها و فعالیت های آن ها بسته نمی شوند اما فعالیت های مبتنی بر شبکه و همچنین همگامسازی سایر برنامه اجازه فعالیت نخواهند داشت. پوش نوتیفیکیشن ها در دقایق اولیه بعد از خاموش کردن صفحه نمایش غیرفعال خواهند شد مگر اینکه بصورت دستی آن را تنظیم کنید.

۴- Restrict Background Activity
با انتخاب این گزینه بعد از اینکه برنامه را از لیست برنامه های اخیر پاک کنید برنامه و تمامی فعالیت های آن غیرفعال خواهد شد.

 

10- وظایف خودکار

شما با رفتن به مسیر Security App – Automated Tasks می توانید دستوراتی را تنظیم کنید که بطور خودکار اجرا شوند. بعنوان مثال شما می توانید تنظیم کنید که اگر میزان شارژ باتری کمتر از ۲۰ درصد شد wifi و اتصال داده گوشی قطع شود و یا اینکه در ساعت ۲ بامداد گوشی بر روی حالت هواپیما قرار بگیرد.

باتری گوشی

مسیر تنظینات بالا برای افرایش عملکرد باتری بر اساس گوشی های شیائومی و به ویژه Redmi Note 8 بوده است. همچنین برای برطرف کردن مشکل تخلیه باتری شیائومی این مطلب را بخوانید.

امیدوارم مطلب 10 نکته برای افزایش طول عمر باتری گوشی موبایل برای شما خوانندگان مفید بوده باشد. ارگ روش دیگری را می شناسید که در بالا ذکر نشده لطفا با ما در میان بگذارید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۴
میم الف